Seurakuntamme tarina

Parkanon helluntaiseurakunnan sali

Seurakuntamme on perustettu Parkanossa vuonna 1938.

Seurakunnan toiminta siirtyi vuonna 2006 nykyisiin toimitiloihin entiseen pankin konttoriin keskeiselle paikalle aivan Parkanon ytimessä. Helluntaitemppeli sijaitsi aikaisemmin Viinikan kaupunginosassa.

Vuosien varrella seurakunnassamme on ollut monia toimintamuotoja. Viime vuosina on pidetty myyjäisiä, nuorten iltoja, osallistuttu koulutyöhön ja osallistuttu seurakuntien yhteiseen toimintaan.

Seurakunnallamme on kuoro, joka esiintyy usein myös omien kokoustemme ulkopuolella.

Järjestämme lähetysiltoja lähetystyötä arvostaville. Tuemme lähetystyötä sekä rahallisesti että rukouksin.

Olemme olleet vuosittain mukana myös Parkanossa pidettävässä Art Festivo -tapahtumassa. Seurakuntasalimme on täyttynyt useana vuonna, kun olemme kutsuneet kaupunkilaisia puhuttelevia vierailevia luennoitsijoita.

Seurakuntaa johtaa vanhimmisto. Olemme yhdistysmuotoinen seurakunta, jonka talousasioista päättää yhdistyksen hallitus. Yhdistyksen kerran vuodessa pidettäviin vuosikokouksiin ovat tervetulleita kaikki seurakunnan jäsenet.

Pitäydymme helluntaiseurakuntien yhteisissä periaatteissa ja uskon pääkohdissa. Seurakuntamme tilaisuuksiin ovat tervetulleita kaikki toiminnastamme kiinnostuneet.

Katso seurakunnan yhteystiedot.

Tutustu tuleviin tapahtumiin.

Hengellistä luettavaa ja katseltavaa

AikaShop: Kristillinen nettikirjakauppa
www.aikashop.fi

uskotv

Usko-TV: Katso helluntaiseurakuntien kristillistä netti-TV-kanavaa.
www.uskotv.fi

Iso Kirja: Suomen helluntaiherätyksen oma kansanopisto.
www.ikopisto.fi

RV

Ristin Voitto: Vuonna 1912 perustettu helluntaiherätyksen oma lehti.
www.ristinvoitto.fi

Fida: Kansainvälinen lähetysjärjestö, jonka juuret ovat helluntaiseurakunnissa.
www.fida.info